شرکت حسابداری بیلان برتر

نقش مشاور مالی در بهبود خدمات حسابداری

نقش مشاور مالی در بهبود خدمات حسابداری

برای توضیح نقش مشاور مالی در بهبود خدمات حسابداری در ابتدا به توضیحاتی در خصوص مشاور مالی می‌پردازیم : در ابتدای کار باید بدانیم هدف ما از بهره‌مندی از راهنمایی‌های یک مشاور مالی چیست ؟ یا اینکه چرا به یک مشاور مالی در انجام رویدادها و فعالیتهای مالی یک موسسه یا شرکت نیاز داریم ؟ در واقع یک موسسه یا شرکت برای اینکه از کسب و کاری ایمن برخوردار باشند باید به موقع به امور مالی خود رسیدگی کند و اشتباهات و جرایم مالیاتی و … موسسه را رفع نمایند. اما چطور ؟

  • ویژگی های مشاور مالی خوب

اول : یک مشاور مالی خوب باید بتواند با گزارشات قابل فهم و قابل اطمینان خود با ارائه راهکارها به مدیریت و مدیر مالی شرکت و یا موسسه، آنها را جهت برنامه ریزی های استراتژیک و سیاست های مالی راهنمایی نماید . دوم : یک مشاور مالی خوب باید در دراز مدت و یا کوتاه مدت بتواند راهکارهایی را در جهت تهیه و تنظیم بودجه ارائه دهد . سوم : یک مشاور مالی خوب وظیفه دارد امور مالی یک موسسه یا شرکت و یا سازمان را تنظیم نماید و سپس به تعدیل آن بپردازد. او وظیفه دارد سیاستهای مالی را به موقع و به درستی اجرا کند . چهارم : یک مشاور مالی خوب باید بتواند راهکارهای مفیدی در زمینه کنترل امور مالی، جذب منابع مالی، تامین منابع مالی، سرمایه گذاری ،افزایش ارزش سازمان ها و هدایت منابع مالی ارائه دهد . پنجم : یک مشاور مالی خوب باید توانایی این را داشته باشد که به دور از هرگونه محدودیت سازمانی، اثرات مالی و عوامل موثر درون سازمانی و برون سازمانی را به صورت کامل و دقیق بررسی و تحلیل نماید . البته قابل ذکر است که مشاوران مالی درون سازمانی این امکان را ندارند .


شرکت حسابداری بیلان برتر آمادگی خود را جهت انجام کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی اعلام نموده و با بهره گیری از پرسنل متخصص و مدیران مالی باتجربه سعی در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد رضایتمندی مشتریان عزیز دارد. جهت اطلاع از نحوه انجام خدمات حسابداری سریع و ارزان این شرکت با شماره ۸۸۸۶۵۷۴۴ – ۰۲۱ – ۰۹۱۲۴۰۸۰۹۱۰ آقای علیزاده تماس حاصل فرمائید.


  • مشاوران مالی:

معمولا مشاوران مالی تخصص‌‌های متعددی دارند اما ایده اولیه این است که به شما جهت رسیدن به اهداف مالی که دارید کمک شایانی می‌کنند تا روی پولتان سرمایه‌ گذاری کنید. این اهداف شامل نحوه تجزیه و تحلیل صورت مالی ، مدیریت بهینه منابع مالی پس‌انداز برای سرمایه‌گذاری، کاهش بار مالیاتی، بودجه‌بندی و تولید درآمد باشند. به کمک این مشاوران از استراتژی‌ های بهینه شده مرتبط با تصمیم‌گیری‌ های سرمایه‌ گذاری در جهت رسیدن به اهدافتان اطلاع پیدا می‌کنید.

  • ‎وظایف مشاور مالی چیست ؟

وظایف مشاور مالی عبارتست از مشاوره دادن در امور مالی شرکت مانند مشاوره‌هایی که باید در دریافت وام و یا خرید یا فروش سهام و پیشنهادهایی که به بهبود آن کمک نماید مانند :

۱) نظارت بر دفاتر قانونی شرکت و کنترل موجودی های نقدی و غیر نقدی.( وجوه نقد، بستانکاری ها و بدهکاری ها، وجوه سر رسید شده و…)

۲) نظارت بر بسته شدن حسابها در پایان سال مالیاتی که قبلا تعیین و تصویب شده است و نیز آمادگی شرکت برای هر گونه ممیزی سالیانه و یا دوره ای.

۳) بررسی آیین نامه ها و سیستم های مالی شرکت و ارائه راهکارهای مناسب جهت حصول بیشترین منافع برای سازمان.

۴) نظارت برانجام کلیه فعالیتهای برنامه ریزی مالی بودجه شرکت شامل :

بررسی های وام و کنترل منابع و مصارف مالی، برنامه ریزی و تجزیه تحلیلهای آماری، تهیه آمار و گزارشهای تلفیقی مالی، بررسی قیمت ها، تنظیم بودجه، کنترل هزینه های سرمایه ای و جاری.

۵) نظارت بر فعالیت های حسابداری‌ شرکت و ارایه روشها و خط مشی ها و برنامه های مربوط به فعالیتهای حسابداری مالی، حسابداری اعتبارات اسنادی و تخصیص ارز.

۶) حسابداری طرحها و امور ذیحسابی– نظارت بر تدوین، کنترل و هماهنگی مقررات مالی– نظارت بر بررسی مسایل مالیاتی شرکت.

۷) بررسی و تنظیم گزارشات مالی مهم شرکت و ارائه آنها.

۸) بررسی و ارائه راهکار بهبود سیستم بودجه شرکت.

۹) نظارت بر چگونگی جریان نقدینگی و مخارج شرکت و ارائه پیشنهادات در جهت استفاده بهینه از منابع سازمان.

۱۰) نظارت بر امور طراحی، اجرا و کاربرد روشهای سیستمهای یکنواخت مالی و صنعتی در سطح شرکت.

  • مشاورین مالی قدرتمند؛ ضرورت کسب و کار موفق

مهم‌ترین و اثرگذارترین واحد در هر کسب و کار و یا شرکت تجاری ، بخش مالی و حسابداری آن است . تنظیم اسناد و ارائه گزارش های مالی ، ارائه مشاوره به مدیر مجموعه ، مشارکت در برنامه‌ریزی ، تعیین بودجه در راستای اهداف آتی شرکت ، ارزیابی وضعیت بازار، انجام کلیه امور مالیاتی و اسناد مرتبط با اداره مالیات، تهیه صورت‌های مالی براساس استانداردهای حسابداری ایران ، تهیه گزارش‌های تلفیقی و مقایسه‌ای برای مدیران مدیریت سرمایه در گردش و نقدینگی واحد تجاری از مهمترین وظایف بخش مالی و خدمات حسابداری تمامی شرکت‌ها است .

با توجه به‌پیچیدگی های امور مالی و مدیریت امکان انجام این امور توسط افراد مبتدی و یا افرادی که فاقد اطلاعات تخصصی در این زمینه ها هستند میسر نمی باشد و ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد . در نتیجه مراجعه به فرد متخصص و بهره گرفتن از مشاوره خدمات مالی و مدیریت در مراکز معتبر حسابداری ضروری محسوب می‌گردد . وجود یک مشاور آگاه و خبره در همه‌ی زمینه ها ، میتواند مسیر حرکت ما را به سمت موفقیت کوتاه تر و آسان تر و احتمال موفقیت ما را بیشتر می‌کند مشاور تامین مالی می‌تواند در بهبود سود شرکت نقش بسزایی داشته باشد:

  • مشاور تامین مالی کیست وچه خدماتی ارائه می دهد؟

مشاور تامین مالی بررسی ها ی لازم را انجام می دهد و نیازهای پروژه را شناسایی میکند و تمام مواردی که در پروژه برای ارائه به مخاطبان احتیاج است را شناسایی می کند .و باتوجه نیازهایی که وجود دارد ابزارهای تامین مالی که برای این نیاز ها وجود دارد را شناسایی کرده و برنامه کاملی برای تامین مالی طراحی میکند و این برنامه ای که مشاوره تامین نیاز ها واقدامات لازم برای  مورد نیاز برای پروژه بوده است وقبل از اینکه پروژه راه اندازی بشود و ادامه یابد تمامی نیازهای مالی را معرفی میکند و راه حل های موجودرا ارائه می دهد .

در این مسیر مشاور تامین مالی ابزارهای تامین مالی مناسب برای پروژه هارا مشخص میکند و یک زمانبندی مناسب برا ی استفاده از ابزارهای تامین مالی تعیین میکند.مشاور تامین مالی درمورد پیش نیازها و مراحل لازم برای استفاده ازابزارهای تامین مالی پیشنهاد های لازم را می دهد .در ادامه تمام مفاهیم و قوانین مرتبط برای استفاده از ابزارهای تامین مالی را پیشنهاد و توضیح داده است . مشاور تامین مالی قابلیت های شرکت و پروژه از نظر حجم سرمایه ،سابقه فعالیت، و… دراستفاده ازابزارهای تامین مالی متنوع طراحی ومسیر استفاده ازان ها را نشان می دهد.

مشاور تامین مالی مجموعه ای از خدمات در زمینه سهولت در تصمیم‌گیری مدیران شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف مرتبط به ساختار مالی شرکت و موثر بر هزینه ها و درآمدها را شامل می‌شود. مشاوران ازطریق ساختار طراحی با هدف حداقل کردن هزینه ها ، تامین مالی یا دریافت تسهیلات بانکی داخلی، انجام معاملات مربوط به خرید و فروش و واگذاری سهام معاملات مربوط به خرید و فروش و واگذاری سهام شرکت، انجام تحقیقات درمورد بازار وارائ در زمینه انتخاب بهترین راه کار در انجام معامله و …باعث میشود هزینه ها کاهش پیدا کند و کارایی و درامد افزایش پیدا کند. .

  • خدماتی که مشاوره تامین مالی ارائه می دهد :

  1. مشاوره معاملات
  2. مشاوره استراتژی
  3. تامین مالی پروژه ها و مشارکت عمومی و خصوصی
  4. مشاوره سرمایه گذاری خارجی

در زمان حال ،به دلیل پیشرفت سریع دنیای اقتصادی مدیران احتیاج به اطلاعات مالی و حسابداری دارند که بتوان به آنها اتکاء کرد و بدون هیچ شک وشبهه ای بر اساس آن ها تصمیم گیری کرد

  • مشاور مالی و حسابداری برای چه ؟

امروزه بیش از پیش با پیشرفت فناوری و همچنین پیچیده‌ تر شدن رقابت در میدان کسب و کار، ضرورت انجام تحلیل‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بسیار مهم تر شده است. به این ترتیب که یکی از مهم ترین وجه های تمایز ارگان ها یا سازمانها در بازار رقابتی، اتخاذ استراتژیها و جهت‌گیری های درست در سرمایه‌گذاری ها و انجام کارهای اقتصادی است. بر این اساس، همه ی سازمان‌ ها نه فقط برای بهتر شدن عملکرد خود بلکه برای ارتقا، بالا بردن و تداوم فعالیتشان، باید سعی و تلاش بیشتری کنند تا با استفاده از آخرین فناوری روز و تصمیم‌گیریهای صحیح و همچنین استفاده از امکانات، دارایی ها و منابع قابل حصول، به بالاترین اثربخشی دست پیدا کنند.

بر این اساس، منابع موجود در هر سازمان محدود است و سازمان‌ها مجبور به برنامه‌ ریزی موثر برای بهره‌گیری بهینه از آنها هستند. بدون شک، یکی از خدمات مشاوره مالی و اقتصادی، دست‌یابی به راهکارهای مناسب برای تخصیص بهینه منابع و جهت‌ گیری های صحیح سازمانی را با سهولت و دقت بیشتر به دنبال خواهد داشت. لحاظ الزامات اقتصادی در بخش های کوچک و بزرگ و در عرصه های داخلی و خارجی در کسب و کارهای امروزی، یکی از ضرورت‌ های غیر قابل انکار در توفیق بیشتر یا تحمل شکست‌های سنگین است. بر این اساس موسسه ما با بررسی بازارهای مختلف اقدام به تحقیقات جامع اقتصادی مرتبط با حوزه‌های فناوری، مالی، صنعتی، معدنی و تجاری کشور نموده است که عمدتا موارد زیر را شامل می شود :

  1. بررسی و تحلیل سیاست‌های پولی – مالی و ارزی دولت
  2. بررسی و تحلیل قوانین سیاست‌ها و مقررات تجاری دولت (صادرات و واردات)
  3. بررسی و تحلیل تحولات بازار در صنایع مختلف
  4. بررسی و تحلیل برنامه ها و سیاست‌های دولت در اقتصاد کلان
  5. بررسی و تحلیل قوانین مقررات و سیاست‌های صنعتی کشور
  6. تحلیل اقتصاد سیاسی کشور
  7. بررسی و تحلیل تحولات بازارها و اقتصاد جهانی
  8. مطالعات میدانی و پیش بینی بازار مسکن، ارز، طلا و …
  9. منافع و فواید خدمات شرکت‌ها برای مشتریان‌شان و آگاهی از تغییر و تحولات در محیط کسب و کار و فرصت اتخاذ استراتژی‌های مناسب
  10. برتری بر رقبا از طریق آگاهی از فرصت‌های پیش آمده در فضای کسب وکار
  11. آینده نگری در برنامه ریزی کسب و کار
  12. تصحیح و تعدیل برنامه های بلند مدت و استراتژیک با توجه به تغییرات محیط

این نوع تحلیل‌ و بررسی ها که بطور متواتر در حال برنامه ریزی در موسسه ما است، در شکل ارائه خدمات مشاور مالی و اقتصادی در اختیار متقاضیان آن قرار می گیرد تا از این طریق،‌ برنامه‌ریزی های اقتصادی و استراتژیک برای بنگاه‌های اقتصادی در ایران سهل‌ تر و صحیح‌تر پیش برود .

  • مشاور مالی و سرمایه گذاری

هنگامی که شما اقدام به استخدام یک مشاور مالی و سرمایه گذاری می‌کنید، مطمئنا انتظار دارید که او در مدیریت پول شما، شما را به بهترین وجه ممکن کمک کند. عموما یک ‎مشاور مالی و سرمایه گذاری خوب باید : با مشتریان بالقوه و بالفعل بی‌شماری در ارتباط باشد . کار بودجه بندی را برای آن‌ها انجام دهد . استراتژی‌های سرمایه گذاری را بر اساس نیاز هر مشتری فرمول‌بندی کند . به شیوه‌های مختلفی به دنبال مشتریان جدید باشد . مشاور مالی خوب بودن به زمان بسیار زیادی نیاز دارد . این همه درگیری کاری و فکری چیز خوبی است چون مشاوران را آماده نگه می دارد. دانش آن ها همیشه به روز است اما این می‌تواند برای شما نکته ی منفی باشد .

  • کمبود زمان برای مشاوران مالی و سرمایه گذاری

مشاور مالی و سرمایه گذاری می‌تواند نقشه استراتژی‌های مختلف از زمان بازنشستگی تا خرید ملک و بقیه چیزها را ترسیم کند . وقتی صحبت از استراتژی سرمایه گذاری می‌شود،مشکل اصلی بسیاری از مشاوران سرمایه گذاری با کمبود زمان برای تحقیق درباره بهترین تصمیم روبرو خواهند شد . اینجاست که این موضوع مسئله ساز می‌شود . چنانچه شما بدنبال مشاور مالی و سرمایه گذاری هستید و کسی را یافته اید که عملکرد بسیار خوبی در زمان رونق بازار داشته است، هیجان زده نشوید . بلکه باید درباره مشاوری که در همان دوره عملکرد مناسبی نداشته نگران باشید . دلیل آن این است که اکثر مشاوران مالی شاید به علت زمان اندکشان برای هر مشتری، به استراتژی بخر و نگهدار برای سهام تکیه دارند.

این استراتژی تقریبا همیشه در دوره رونق اقتصادی بازار به خوبی جواب می‌دهد. ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که بازار همیشه در دوران رونق خود باشد. بعضی مواقع یک تصمیم اشتباه از سوی مسئولین ممکن است بازار را دچار رکودی شدید کند. و این باعث می شود سهام به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد . نکته‌ای قابل ذکر این است که مشاوران وقت کافی برای تحقیق درباره سهام همه شرکت های موجود در بازار ندارند تا بتوانند فرصت‌های موجود در بازار را بشناسند. در عوض، بسیاری از آن ها اخبار و منابع یکسانی را مطالعه می‌کنند و ایده های یکسانی را نیز با هم به اشتراک می گذارند و این را می دانند که اگر دچار مشکل شوند در بازار تنها نیستند. اما عمل کردن به این شیوه به نتایج خارق العاده‌ای نمی انجامد .

  • حالا به دنبال چه چیزی باشیم؟

مشاوران ممکن است در برخی جنبه‌های عمومی می‌توانند توصیه‌های خوبی به شما کنند اما درزمینه خرید سهام و سرمایه گذاری بورس حتما مطمئن شوید که وقت کافی برای شما دارند. تنها راه‌حل برای مشاوران مالی پرمشغله استخدام محققین یا تحلیل گرانی است که تصمیمات خود را بر اساس تحقیقات گسترده اتخاذ می‌کنند. این روش گروه محور به احتمال بیشتری نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت. چرا که مشاور مالی با محققان یا تحلیل گرانی کار می‌کند که در حال فعالیت در زمینه هایی هستند که در آن تخصص دارند و قوی هستند. درحالی‌که مشاوران مالی وجود دارند که مدیران سرمایه خوبی هم هستند، اما بیشتر مشاوران زمان کافی برای تحقیق لازم را ندارند امری که برای دستیابی به نتایج بهینه ضروری است. اگر شما به دنبال یک مشاور مالی هستید. که احتمالاً عملکردش در سرمایه گذاری از همتایانش بهتر است، پس به دنبال کسی باشید که یک محقق یا تحلیلگر نیز در کنار خود استخدام کرده باشد


شرکت حسابداری بیلان برتر آمادگی خود را جهت انجام کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی اعلام نموده و با بهره گیری از پرسنل متخصص و مدیران مالی باتجربه سعی در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد رضایتمندی مشتریان عزیز دارد. جهت اطلاع از نحوه انجام خدمات حسابداری سریع و ارزان این شرکت با شماره ۸۸۸۶۵۷۴۴ – ۰۲۱ – ۰۹۱۲۴۰۸۰۹۱۰ آقای علیزاده تماس حاصل فرمائید.


[mailerlite_form form_id=2]

مقالات مرتبط

Simmilar Blog
17 مه 2020
نقش مدير مالی در حسابداری

رسيدگی به اسناد امور مالی و حسابداری همواره يكی از چالش‌های اساسی مدیران مالی بوده است. از آنجا كه ه

09 مارس 2020
برون سپاری خدمات حسابداری

قبل از بیان مزیت‌های برون سپاری خدمات حسابداری به تعریف اجمالی از واژه برون سپاری می‌پردازیم. نگاه‌ه

24 فوریه 2020
خدمات مالی و حسابداری

تنوع استفاده کنندگان از صورتهای مالی باعث شده خدمات حسابداری به شاخه های متنوعی تبدیل شود. که دو شاخ

نظرات کاربران

Comments

محصولات پیشنهادی