شرکت حسابداری بیلان برتر

نکات مهم قبل از عقد قرارداد با شرکت حسابداری

عقد قرارداد حسابداری

امروزه خدمات حسابداری از حساس‌ترین و فنی‌ترین حرفه‌ها بشمار می‌آید بطوری‌که سهل انگاری در انتخاب ارائه دهندگان بیشمار این خدمات می‌تواند تاثیر زیادی بر ادامه روند فعالیت سازمان بگذارد. گستردگی خدمات حسابداری مانند خدمات مالی، خدمات مالیاتی، خدمات بهای تمام شده و … باعث شده انتخاب طرف عقد قرارداد برای انجام خدمات حسابداری به سادگی صورت نپذیرد. قبل از انتخاب یک شرکت خدمات حسابداری بایستی برخی نکات بررسی شود. یکی از مهمترین این نکات اطمینان از اینکه شرکتی که قرار است ارائه خدمات حسابداری انجام دهد به قوانین مختلف، ابزارها و فنون جدید ارائه خدمات و … تسلط کافی داشته باشد.

گستردگی قوانین این انتخاب را دشوار می کند. ابتدا قصد داریم مرور کوتاه به انواع قوانین داشته باشیم تا قبل از انتخاب شرکت خدمات رسان با آگاهی از قوانین مطلوبترین انتخاب را داشته باشیم. هرچند تمامی قوانین و نکاتی که یک حسابدار حرفه‌ای باید از آن‌ها آگاه باشد، بسیار بیشتر از آن هستند که در قالب این نوشتار بگنجند؛ اما امیدواریم با معرفی برخی از مهمترین‌های آن‌ها و اشاره مختصر به برخی دیگر، زمینه مطالعه دقیق‌تر قوانین را برای شما فراهم کنیم.

امروزه خدمات حسابداری از حساس‌ترین حرفه‌ها بشمار می‌آید بطوری‌که سهل‌انگاری در انتخاب ارائه دهندگان این خدمات می‌تواند ادامه فعالیت آن شرکت را دچار اختلال نماید.

  • استانداردهای حسابداری

هر حسابدار قبل از هرکاری باید با مراجعه به این استانداردها با چارچوب اصلی فعالیت خود آشنا شود. استانداردهای حسابداری را سازمان حسابرسی کشور تدوین می‌کند و در آن‌ها رفتاری که حسابدار در شرایط گوناگون باید داشته باشد پیش‌بینی شده است. کاربرد این استانداردها برای تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و ارائه اطلاعات مفید در مورد وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف‌پذیری مالی واحد تجاری جهت تصمیم‌گیری استفاده‌کنندگان است.


شرکت حسابداری بیلان برتر آمادگی خود را جهت انجام کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی اعلام نموده و با بهره گیری از پرسنل متخصص و مدیران مالی باتجربه سعی در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد رضایتمندی مشتریان عزیز دارد. جهت اطلاع از نحوه انجام خدمات حسابداری سریع و ارزان این شرکت با شماره ۸۸۸۶۵۷۴۴ – ۰۲۱ – ۰۹۱۲۴۰۸۰۹۱۰ آقای علیزاده تماس حاصل فرمائید.


  • قانون مالیات‌‌های مستقیم

مالیات و محاسبات مربوط به آن جزو بخش‌های اساسی امور حسابداری هستند. بدلیل اهمیت بالای مشاوره مالیاتی و تهیه و تنظیم اظهارنامه و نیز اهمیت بالای منافع واحدهای اقتصادی که در گرو مالیات است، حسابداران باید با مقررات مالیاتی کاملا آشنا باشند. در قانون مالیات‌های مستقیم کشور به مواردی مانند مالیات حقوق پرسنل، مالیات اجاره، مالیات عملکرد و غیره با جزئیات اشاره شده که آخرین نسخه آن را می‌توانید از سازمان امور مالیاتی دریافت کنید. بطور کلی حفظ منافع مالی یک واحد اقتصادی به فعالیت دقیق حسابدار در حوزه مالیاتی بستگی دارد و باید کاملا با قوانین جدید آن آشنا باشید. بخش مالیات را به جرات می‌توان جزو مهمترین قوانینی که یک حسابدار باید بداند دانست.

  • قانون مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده یکی از قوانین جدید در کشور بحساب می‌آید که از عمر اجرایی آن چند سال بیشتر نمی‌گذرد. بدلیل جرایم سنگینی که عدم رعایت این قانون در پی دارد، هر حسابدار باید آن را بطور دقیق مطالعه کند و از بروز هزینه‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

  • آیین‌نامه تحریر دفاتر قانونی

دفاتر قانونی جایی است که کلیه عملیات مالی شرکت و بنگاه‌های اقتصادی پس از تایید مدیریت ثبت می‌شوند. داشتن دفاتر قانونی و ثبت رویدادهای مالی در آن‌ها الزامی است و حسابداران بعنوان نویسندگان آیین‌نامه‌های تحریر مربوطه آشنا باشند. این دفاتر توسط بازرسان مالیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرند و از این‌رو سهل‌انگاری در تنظیم آن‌ها ممکن است تبعات ناگواری بهمراه داشته باشد. چگونگی تنظیم و کار با این دفاتر جزو مهمترین قوانینی که یک حسابدار باید بداند است.

 

اعزام حسابدار به محل شما
  • قانون کار

شرایط و ضوابط میان کارگر، کارفرما و شرایط محیط کار در قانون کار مورد بررسی قرار گرفته‌ و آشنایی با این قوانین برای عقد قرارداد، تعیین حقوق پرسنل و کارفرما و بطور کلی حق و حقوق تمام افراد حاضر در شرکت لازم است. بعنوان یک حسابدار برای انجام امور مالی، اشراف کامل به قانون کار را نیاز خواهد داشت و تسلط به آن جایگاه شرکت حسابداری را بهبود می‌بخشد.

  • قانون تامین اجتماعی

قانون تامین اجتماعی به مسائل حقوقی و مالی میان کارگران و کارفرمایان در زمینه بیمه، بازنشستگی، از کار افتادگی، درمان و غیره می‌پردازد. محاسبات مربوط به سهم بیمه و حقوق کارگران یک واحد تجاری از کارهای مهم حسابداران بحساب می‌آید. قوانین بیمه و تامین اجتماعی نیاز به مطالعه دقیق دارند و با داشتن دانش کافی می‌توانند به یکی از زمینه‌های خوش نامی شرکت های خدمات حسابداری باشد .

  • قانون تجارت

قوانین تجارت در مقیاس شرکت‌ها شکل گرفته‌اند.در قانون تجارت ضوابط مربوط به تشکیل شرکت‌های تجاری، وظایف سهامداران و بازرسان، نحوه تقسیم سود، انحلال شرکت‌ها، تشکیل جلسات و سایر مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرند. آشنایی حسابداران با قانون تجارت بمنظور اتخاذ تصمیمات مناسب در مواقع لزوم اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • قانون مجازات اسلامی

در قانون مجازات اسلامی به تخلفات مالیاتی اشاره شده و جزای سنگینی برای مرتکبین و شریکان جرم‌هایی از این دست در نظر گرفته شده است. بنابراین باید با مطالعه قوانین مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده جلوی امکان وقوع هرگونه قصور و خطا در محاسبات گرفته شود. کوچکترین خطا از سوی حسابدار که مشمول مجازات اسلامی شود تبعاتی جبران‌ناپذیر در پی خواهد داشت.

  • قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده

قانون حمایت از مصرف کننده بصورت جامع وظایفی را برای عرضه‌کنندگان محصول یا خدمات و نیز حقوقی را برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است. بخشی از این قوانین به نحوه قیمت‌گذاری و محاسبات آن، محاسبه میزان سود، شرایط مرجوع کردن کالا و بازگرداندن هزینه به مشتری و سایر مسائل حسابداری می‌پردازد که باید قوانین آن را برای مواجه با این شرایط بخوبی بدانید. در اینجا تعدادی از قوانینی که یک حسابدار باید بداند را توضیح دادیم که از سایرین مهم‌تر بودند. مطمئنا با بررسی و شناخت دقیق چالش‌های قانونی علاوه بر امنیت شغلی، براحتی می‌توانید مانع از بروز خسارات جبران‌ناپذیر قانونی و قضایی شوید. شناخت قوانین یکی از ملزومات اساسی شرکتهای خدمات دهنده خدمات حسابداری است . ولی شرط کافی برای انتخاب نیست .

 

عقد قرارداد با شرکت حسابداری
  • عقد قرارداد با شرکت حسابداری و وظایف آنها

شرکت خدمات حسابداری باید بتواند سیستم حسابداری – خدمات مالی و خدمات مالیاتی شرکت ها را کنترل و بهبود ببخشد و بخش مهمی از چرخه اقتصادی شرکت را نظم ببخشد.موسسات حسابداری همیشه در تلاش هستند که به ساختار مالی و اداری شرکتها کمک کند و باعث بهبود این موضوع مهم گردند.این امر باعث می گردد که مشکلات مالی و اقتصادی را کاهش دهد و به اهداف از پیش تعیین شده دست یاید.این امر میسر نمی گردد مگر اینکه خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی به خوبی انجام شود. اصول موفقیت موسسات حسابداری در تعهد و بالا بودن دانش فنی و علمی در زمینه های خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره مالیاتی می باشد. همین امر باعث گردیده که شرکت حسابداری ( شرکت های حسابداری ) توان علمی و فنی خود را با حفظ اصول زیر بالا ببرند.

  • مطالعه مداوم کارشناسان و مدیران موسسه حسابداری در زمینه خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی
  • تکمیل اطلاعات مالی با شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری بازار کار توسط اساتید خبره حسابداری و مالیاتی
  • بررسی دقیق پرونده مالیاتی و گزارشات رسیدگی توسط مدیران و سرپرستان شرکت حسابداری
  • تنظیم و ثبت اسناد حسابداری بر اساس تمامی رسیدگی ها (مالیات ، بیمه و ارزش افزوده)
  • قیمت مناسب خدمات جهت کاهش هزینه های شرکت
  • تنظیم قرارداد دو طرفه برای حفظ منافع کارفرمایان و موسسه حسابداری
  • حفظ تعهد اخلاقی و حرفه ای در امور حسابداری و امور مالیاتی توسط تمامی سطوح کاری موسسات حسابداری
  • رعایت اصول و قواعد اخلاقی و حرفه ای

این موارد بخش دیگری از وظایف شرکتهای خدمات حسابداری است. شناخت قواعد و قوانین حسابداری بخشی از مبانی خدمات حسابداری است . در به خدمت گرفتن سایر علوم در نیل به اهداف سازمانها حسابداری نیز بی بهره نبوده است. شرکتهای خدمات حسابداری ضمن شناخت قوانین و قواعد حسابداری بایستی در استفاده از ابزارهای جدید حسابداری صاحب تجربه باشند . یک سیستم قوی حسابداری که از یک شرکت حسابداری با تجربه سرچشمه می گیرد در تمامی موارد تصمیم گیری مدیران نقش حساسی را ایفا می کند .

قبل از عقد یک قرارداد خدمات حسابداری باید مواردی که ذکر شد مورد توجه قرار گیرد تا انتخاب نا صحیح باعث بروز مشکلات عدیده برای شرکت نشود. یک انتخاب ناصحیح ضمن ایجاد هزینه های ریالی برای سازمان می تواند خطر هزینه فرصت از دست رفته را برای سازمان ایجاد کند که این هزینه سنگین ترین هزینه ای است که سازمان دچار آن می شود.


شرکت حسابداری بیلان برتر آمادگی خود را جهت انجام کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی اعلام نموده و با بهره گیری از پرسنل متخصص و مدیران مالی باتجربه سعی در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد رضایتمندی مشتریان عزیز دارد. جهت اطلاع از نحوه انجام خدمات حسابداری سریع و ارزان این شرکت با شماره ۸۸۸۶۵۷۴۴ – ۰۲۱ – ۰۹۱۲۴۰۸۰۹۱۰ آقای علیزاده تماس حاصل فرمائید.


[mailerlite_form form_id=2]

مقالات مرتبط

Simmilar Blog
14 آوریل 2020
حسابرسی داخلی و مستقل

در جواب پاسخ این سوال که آیا حسابرسی داخلی تکمیل کننده خدمات حسابداری است، می­توان پاسخ مثبت داد؛ زی

09 مارس 2020
برون سپاری خدمات حسابداری

قبل از بیان مزیت‌های برون سپاری خدمات حسابداری به تعریف اجمالی از واژه برون سپاری می‌پردازیم. نگاه‌ه

24 فوریه 2020
خدمات مالی و حسابداری

تنوع استفاده کنندگان از صورتهای مالی باعث شده خدمات حسابداری به شاخه های متنوعی تبدیل شود. که دو شاخ

نظرات کاربران

Comments

محصولات پیشنهادی