شرکت حسابداری بیلان برتر

مدیران مالی چطور کار حسابداری می گیرند ؟

کار حسابداری

کار حسابداری به مجموعه پروژه‌های کوچک و مقطعی گفته می‌شود که معمولاْ در مواقع حساس بازار بسیار خوبی دارند کارحسابداری می‌تواند نقطه شروع پروژه‌های بزرگتر و یک بهانه برای ایجاد ارتباط بیشتر با شرکتها قلمداد شود. پس شما باید بسیار باهوش باشید تا در گام اول یک کارحسابداری خوب را از آن خود کنید. افرادی که با کار حسابداری به شکوفایی و پیشرفت خوبی رسیده‌اند همیشه در این سه اقدام تسلط کافی دارند :

  1. درست اجرا می کنند
  2. درست انتخاب می کنند
  3. درست پیشنهاد می دهند
  • انتخاب درست چیست؟

درست اجرا کردن و درست پیشنهاد دادن از یک منبع خیلی خوب باید تغذیه شود و آن هم انتخاب درست است. شاید کمتر در شغل حسابداری به این سوال توجه کرده باشید : مشتریانی که به شما پروژه‌هایشان را واگذار کنند، کجا هستند؟ و ساده ترین پاسخ هم شنیده اید، تمامی مدیران شرکتها و موسسات ، فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری نیاز به یک مجری خدمات حسابداری دارند. ولی پس چرا عده خاصی و یا شرکت‌های محدودی پروژه‌های چندین شرکت را در دست گرفته‌اند و تعداد زیادی از افراد با استعداد هنوز یک پروژه هم جذب نکرده اند ؟

  • ناتوانی جذب پروژه ، عدم شناسایی نوع بازار است

افراد فعال مالی بیشتر صاحبان شرکت های حسابداری و خدمات مالی به علاوه حسابداران چند شغلی هستند. دوستان عزیزی که بصورت گسترده در بازار کار حسابداری گرایش‌های متنوعی را پوشش می‌دهند. تکنیک امروز شامل آن دسته از دوستانی که به دنبال افزایش درآمد و مشتری‌یابی گسترده هستند و در فروش خدمات تخصصی خود بازاریابی می‌کنند.

  • تخصص خود را مکانیزه کنید

شما حسابدارید و تخصص هم دارید ولی باید به این نکته توجه کنید که آیا این دانش می تواند نیاز یک کارفرمایی که با مشکلات مالیاتی دست و پنجه نرم می کند را برآورده کنید! دقیقا مثل پزشک عمومی که با مطالعه چندین ساله تازه جایگاه عمومی دارد و اگر افراد بیماری خاصی داشته باشند دیگر باید به متخصص داخلی و یا همان بیماری مراجعه کنند.

حالا اگر واقعا به فکر درآمدزایی بیشتر و کارحسابداری خاص هستید پس باید ببینید عمومی هستید و یا متخصص، اینکه اگر فردی جریمه مثلا مالیات بر ارزش افزوده شده است و نیاز به مشاوره قبل از هیات حل‌اختلاف دارید میتوانید کاری برایش انجام دهید یانه؟ یا در آخر سال که بازار عیب یابی داغ داغ است میتوانید در بستن حسابها و تهیه صورتهای مالی شرکتها یاری برسانید؟ تحریر دفاتر و علی الراس هم نقل و نبات بازار کار حسابداری است، آیا می توانید پرتوان در میدان حاضر جواب باشید؟


شرکت حسابداری بیلان برتر آمادگی خود را جهت انجام کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی اعلام نموده و با بهره گیری از پرسنل متخصص و مدیران مالی باتجربه سعی در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد رضایتمندی مشتریان عزیز دارد. جهت اطلاع از نحوه انجام خدمات حسابداری سریع و ارزان این شرکت با شماره ۸۸۸۶۵۷۴۴ – ۰۲۱ – ۰۹۱۲۴۰۸۰۹۱۰ آقای علیزاده تماس حاصل فرمائید.


شاید خیلی از شما تاثیر و بکار گیری فرمول کلمه رایگان را ندانید و یا خودتان به عنوان مشتری دل خوشی از این کلمه نداشته باشید . بله ممکن است من و شما ذهنیت خیلی خوبی از بازاریابی کلمه و جملات رایگان نداشته باشیم و یا با بکار بستن آن در امور تبلیغاتی ، نتیجه خیلی خوبی عاید ما نشده باشد. ولی حقیقت چیز دیگری را نشان می دهد و آن نحوه کاربرد روش‌های پیاده سازی این کلمه است . یعنی اینکه شما چگونه و در چه موقعیتی و با چه هدفی ، از خدمات و حتی مشاوره رایگان امتیاز و منفعت کسب کنید . صحبت امروز ما بیشتر درباره جذب کارحسابداری است . ما فرض می کنیم شما مدیر یک شرکت مالی و یا مدیر مالی چند شرکت و مجموعه کوچک و بزرگ هستید . در ادامه قصد دارید تعداد مشتریان خود و شرکتتان را افزایش دهید و از رقیبان خود سبقت بگیرید .

پاسخ صحیح به این سوالات  می تواند در جذب کارحسابداری  تاثیر گذار باشد و شما را در بازاریابی حسابداری برتر کند :

  1. چه بخشی از خدمات را دقیقاً رایگان عرضه کنید؟
  2. مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ مثلا پیمانکار و یا بازرگان؟
  3. چه هزینه ایرا برای تبلیغات رایگان صرف می کنید؟
  4. بازخورد تبلیغات رایگان در کجا منعکس می شود؟
  5. برنامه‌ریزی شما در صورت بوجود آمدن تاثیر مثبت تبلیغات چیست؟
  6. خدمات رقیبان خود را زیر ذره بین ببرید ؟
  •  برای کار حسابداری لیست یا فهرست تعیین کنید

مکته مهم مشخص کردن نوع خدمات است و می تواند اولین قدم در سازنده تر شدن نحوه جذب مشتری باشد . بطور مثال شما به عنوان دارنده یک شرکت معروف و یا معمولی ، حتی به عنوان فردی که بصورت سیار در بازار کار حسابداری فعالیت می کنید باید فهرستی از مجموعه خدمات خود داشته باشید تا بتوانید  پیشنهاد و نظر خود در برخورد با مشتریان را اصولی پیش ببرید . رعایت این نکته خیلی مهم و ضروری است . مثلاً شما طبق قرارداد و یا توضیحاتی که به کاربران خود می دهید می توانید این طور خدمات خود را طبقه بندی کنید :

کاربران به سه بخش شماره ۱ و شماره ۲ و شماره ۳ تقسیم می شوند : بخش اول دارندگان بنگاه های کوچک و یا فروشگاه های کوچکتر باشند . بخش دوم دارندگان بنکداران ، عمده فروشان و فروشگاه های بزرگ و دارای شعبه باشند و بخش سوم هم شرکتهای منحل شده و تازه تاسیس قرار بگیرند . حالا شما برای هر بخش قیمت می دهید . طبقه بندی هر سال مالی خدمات شما به این شکل می تواند فهرست گردد :

  1. مشاوره در نحوه تشکیل پرونده مالیاتی و ثبت شرکت برای کسب و کارهای نوپا
  2. پیاده سازی نرم افزار حسابداری بصورت کامل
  3. اصلاح نرم افزار مستقر در محل فعالیت و استانداردسازی کدها
  4. کنترل اسناد حسابداری و تنظیم صورت های مالی
  5. تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بصورت ۳ ماهه
  6. تنظیم و گزارش گزارشات فصلی معاملات بصورت ۳ ماهه
  7. محاسبه و یا اصلاح چرخه تولید و بهای تمام شده
  8. تنظیم اسناد و کنترل پرفرم واردات و صادرات
  9. تحریر دفاتر قانونی
  10. تنظیم اظهارنامه عملکرد
  11. مشاوره مالی
  12. مشاوره مالیاتی

البته لیست شما می تواند آبدیت شود، بستگی به مانور میزان فعالیت شما دارد ، اینکه در همه گرایشهای حسابداری مشغول به فعالیت هستید و یا تنها در یکی از بخشها به عنوان مثال بازرگانی فعالیت دارید. مهمترین آیتم در این فهرست تعیین قیمت بی چون و چرا است . حالا شما با قراردادن این فهرست در یک کاتالوگ با عکس های جذاب ، خدمات خود را در برابر مشتریان ارزش گذاری می کنید . بعد از این مرحله شما می توانید زمان مشخصی را انتخاب کنید و برای روند خود برنامه ریزی کنید .

بازهم یک مثال برای شما میزنم تا بهتر پاسخ به سوالات بالا را متوجه شوید . فرض کنید شما یک شرکت حسابداری با ۹ مشتری و کاربر هستید . می توانید بعد از چاپ و ارائه کاتولوگ به همه مشتریان خود ، بخشی از فعالیت خود را در یک بازه زمانی رایگان ارائه دهید . مثلاً گزارشات فصلی در دوره ۲ و ۳  رایگان است . و یا کسانی که به تازگی با شما قرارداد منعقد می کنند ، متوجه این موضوع شوند که مشاوره مالی و پشتیبانی اسناد حسابداری ۳ ماه پس از پایان قرارداد بصورت رایگان ادامه دارد . یا کدینگ نرم افزار حسابداری بعد از پیاده سازی آن کاملاً رایگان است  .

 

برون سپاری خدمات حسابداری

 

  • کار حسابداری و استراتژی بازاریابی :

شرکت های حسابداری، مجموعه ای از خدمات مالی را برای مشتریان خود فراهم می کنند که شامل تدوین مالیات ها برای افراد یا شرکت ها، کمک به تجارت ها برای مذاکره ی ادغام ها و توسعه ها و مشاوره های مالی می شود. از آنجایی که این خدمات برای بسیاری از متخصصان حیاتی می باشند، حسابداران نیاز به برخی کارها دارند تا بتوانند بازار مناسبی برای خدمات خود یافته و مشتریان جدید کسب کنند.شرکت،حسابداری،تخصص،بازاریابی،موسسه،روزانه،شرکت ها،حسابداران،انجام بیانیه ی ماموریت و عنوان کاری یکی از قدم های حیاتی در برنامه ریزی ِ بازاریابی برای شرکت ها یا فعالیت های حسابداری این است که محدوده ی خود را تعیین کرده و بدانیم چه چیزی برای عرضه در اختیار داریم. یک بیانیه ی ماموریت برای کارِ خود طرح کنید. مشخص کنید که مجموعه شما چه چیزی می تواند عرضه کند که سایر رقبا نمی توانند. هر گونه تبحر در حسابداری را که می تواند مشتری را از کار شما مطمئن سازد، شناسایی کنید.

  • بازاریابی رسانه های ارتباط جمعی

روز به روز مردم بیشتر از شبکه های رسانه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، لینکدین به طور متناوب و نه تنها برای ارتباط اجتماعی بلکه برای اتصال با مجموعه ی متنوعی از شرکت ها و خدمات، استفاده می کنند. حسابداران می توانند از این تمایل مشتریانشان استفاده کنند. اخذِ یک تبلیغ در فیسبوک یا ساختن یک صفحه برای کار تجاری در یک سایت باید مد نظر قرار گرفته شود. به همراه آن، یک حساب توییتر که به فعالیت های کاری حسابداری شما مربوط می شود می تواند مستقیما بازدیدها را به سمت صفحه ی شما آورده و جهان را از خدمات شما آگاه سازد.

  • فرصت های غیر رسمی بازاریابی

تعاملات روزانه فرصت بزرگی برای بازاریابی خدمات شما فراهم می کنند. بیسیاری از حسابداران برای گسترش تجارت خود بر جمعیت های محلی تکیه می کنند. هر زمان که با یک موسسه ی محلی برخورد کردید، خواه رستوران باشد، یا میوه فروشی یا موسسه وکالت محلی، از آنها در مورد مسائل حسابداری شان سوال کنید. اگر از وضعیت فعلی حسابداری شان ناراضی بودند یا درباره ی نوع خاصی از حسابداری سوالاتی داشتند، به آنها پیشنهاد کمک کنید.

  • نامه های تبلیغاتی و ارجاعی

بازاریابی خدمات از طریق نامه های تبلیغاتیِ کاغذی یا به صورت آنلاین می تواند تجارت را به منطقه شما منتقل کند. تجارت هایی را مورد هدف قرار دهید که ممکن است به تخصص های حسابداری شما نیاز داشته باشند، به خصوص آنهایی که در صنایعی مشغولند که شما بیشتر با آنها آشنا هستید. یک نامه ی تبلیغاتی به این شرکت ها فرستاده و در آن بر حرفه ی خود تاکید کنید و بنویسید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید. همچنین، نامه های ارجاعی نیز می توانند کمک بزرگی باشند. یک نامه ی ارجاعی با یک نامه ی تبلیغاتی تفاوت دارد. نامه ی ارجاعی یک نامه ی ساده است که به خانواده، دوستان و آشنایان فرستاده می شود تا بدین وسیله کسانی که با آنها در ارتباط هستند از خدمات شما آگاه گردند.


شرکت حسابداری بیلان برتر آمادگی خود را جهت انجام کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی اعلام نموده و با بهره گیری از پرسنل متخصص و مدیران مالی باتجربه سعی در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد رضایتمندی مشتریان عزیز دارد. جهت اطلاع از نحوه انجام خدمات حسابداری سریع و ارزان این شرکت با شماره ۸۸۸۶۵۷۴۴ – ۰۲۱ – ۰۹۱۲۴۰۸۰۹۱۰ آقای علیزاده تماس حاصل فرمائید.


[mailerlite_form form_id=2]

مقالات مرتبط

Simmilar Blog
14 آوریل 2020
حسابرسی داخلی و مستقل

در جواب پاسخ این سوال که آیا حسابرسی داخلی تکمیل کننده خدمات حسابداری است، می­توان پاسخ مثبت داد؛ زی

09 مارس 2020
برون سپاری خدمات حسابداری

قبل از بیان مزیت‌های برون سپاری خدمات حسابداری به تعریف اجمالی از واژه برون سپاری می‌پردازیم. نگاه‌ه

01 مارس 2020
عقد قرارداد حسابداری

امروزه خدمات حسابداری از حساس‌ترین و فنی‌ترین حرفه‌ها بشمار می‌آید بطوری‌که سهل انگاری در انتخاب ارا

نظرات کاربران

Comments

محصولات پیشنهادی